Contact

We helpen je graag

Contact

Neem contact op

info@polisens.nl

Hendrik Sweijsstraat 21, 3065 NJ  Rotterdam

Michel de Visser: 06-81 44 95 40
Tom Leest: 06-52 32 00 88

Neem contact op voor (meerdere antwoorden mogelijk):

3 + 15 =

*Bovenstaande som hindert bots en spam; deze zorgt voor beveiliging.

Algemene voorwaarden Polisens                                                       

Gevestigd te Rotterdam.

 

  1. Definities

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder

‘opdrachtgever’:                     de partij die de opdracht geeft

‘opdrachtnemer’:                   Polisens

 

  1. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes, uurtarief en overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, respectievelijk hun rechtsopvolgers, behoudens wijzigingen in deze voorwaarden welke door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk dienen te worden bevestigd.

 3. Offertes

3.1 De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 12 werkdagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 14 werkdagen worden bevestigd.

3.2 De prijzen in de genoemde offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven.

 

  1. Totstandkoming van de overeenkomst

4.1 De overeenkomst komt tot stand op het moment dat opdrachtnemer een door opdrachtgever ondertekend exemplaar van de offerte retour heeft ontvangen. De bevestiging is gebaseerd op de door opdrachtgever verstrekte informatie. Opdrachtgever staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de opdracht heeft verstrekt. De bevestiging wordt geacht de overeenkomst juist en volledig weer te geven.

4.2 Het staat partijen vrij te bewijzen dat de overeenkomst op andere wijze of met een andere inhoud tot stand is gekomen.

4.3 De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij uit de inhoud, aard of strekking van de

verleende opdracht voorvloeit dat deze voor bepaalde tijd is aangegaan.

 

  1. Terbeschikkingstelling van informatie door opdrachtgever

5.1 Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct uitvoeren van de verleende opdracht, of waarvan opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de gewenste wijze ter beschikking te stellen.

5.2 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat opdrachtnemer is uitgegaan van de door opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor hem kenbaar had behoren te zijn.

5.3 Indien de voor de uitvoering van de opdracht benodigde gegevens niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan opdrachtnemer worden verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten. De uit de vertraging in de uitvoering van de opdracht voortvloeiende extra kosten en extra honorarium, ontstaan door het niet, niet tijdig of niet behoorlijk ter beschikking stellen van de verlangde gegevens en bescheiden, zijn voor rekening van opdrachtgever.

5.4 Indien en voor zover opdrachtgever zulks verzoekt, worden de ter beschikking gestelde bescheiden aan deze geretourneerd.

 

  1. Terbeschikkingstelling van werkruimte door opdrachtgever

Indien overeengekomen wordt dat de werkzaamheden geheel of gedeeltelijk bij opdrachtgever in huis worden verricht, verplicht opdrachtgever zich, op zijn kosten, zorg te dragen voor adequate huisvesting van opdrachtnemer inclusief de benodigde faciliteiten om de werkzaamheden efficiënt uit te kunnen voeren.

 

  1. Uitvoering van de overeenkomst

7.1 Opdrachtnemer bepaalt de wijze waarop de verleende opdracht wordt uitgevoerd.

7.2 Opdrachtnemer kan pas dan meer werkzaamheden verrichten en aan opdrachtgever in rekening brengen dan waartoe opdracht is verstrekt, indien opdrachtgever hiervoor, voorafgaand aan de meerwerkzaamheden, toestemming heeft verleend, tenzij de aard van het meerwerk, dan wel de spoedeisendheid van de werkzaamheden zodanig is dat voorafgaande toestemming niet kan worden afgewacht.

7.3 Indien opdrachtnemer derden bij de uitvoering van de opdracht wenst te betrekken voor het verrichten van substantiële werkzaamheden, zal hij daartoe slechts overgaan na daarover met opdrachtgever overeenstemming te hebben bereikt. Het bepaalde in de vorige zin is van overeenkomstige toepassing op opdrachtgever.

 

  1. Wijziging van de overeenkomst

8.1 Wanneer opdrachtgever na het verstrekken van de opdracht alsnog wijzigingen verlangt in de uitvoering van de opdracht, moeten deze door opdrachtgever tijdig en schriftelijk aan opdrachtnemer ter kennis worden gesteld. Eventueel mondeling of per telefoon besproken wijzigingen kunnen pas na een schriftelijke bevestiging van de zijde van opdrachtgever worden uitgevoerd.

8.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.

8.3 Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties hebben, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten.

8.4 Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of

aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft. 

 

  1. Geheimhouding

9.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

9.2 In uitzondering op 9.1, geeft opdrachtgever hiermee expliciet toestemming aan opdrachtnemer voor vermelding van zijn naam op de klantenlijst van opdrachtnemer en andere wervende uitingen van opdrachtnemer.

 

  1. Tarieven en kosten van de opdracht

10.1 Het honorarium van opdrachtnemer is niet afhankelijk van de uitkomst van de verleende opdracht.

10.2 Het honorarium wordt berekend aan de hand van het over de betreffende periode geldende uurtarief van opdrachtnemer, als door opdrachtnemer schriftelijk bevestigd aan opdrachtgever. Dit uurtarief is van toepassing op alle opdrachtgerelateerde uren (waaronder reisuren).

10.3 Indien een andere dan in 10.2 omschreven honorarium afspraak wordt gemaakt zal deze eveneens door opdrachtnemer schriftelijk bevestigd worden aan opdrachtgever.

10.3 Met betrekking tot de kosten staat in de offerte aangegeven of daarin zijn begrepen de reis- en verblijfkosten en andere opdrachtgebonden kosten. Voor zover deze kosten niet zijn inbegrepen, kunnen ze afzonderlijk worden berekend.

10.4 Zolang de opdracht niet is voltooid, is opdrachtnemer bevoegd tussentijds te declareren. Het honorarium en de kosten welke niet in de tarieven zijn inbegrepen worden maandelijks bij declaratie in rekening gebracht.

 

  1. Betaling

11.1 Betaling door opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of schuldverrekening, te geschieden binnen 30 dagen na declaratiedatum door overmaking ten gunste van een door opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening.

11.2 Indien opdrachtgever niet binnen de onder 11.1 genoemde termijn heeft betaald, is opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is opdrachtnemer gerechtigd, zonder nadere ingebrekestelling en onverminderd de overige rechten van opdrachtnemer, vanaf de vervaldag opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum van algehele voldoening.

Indien betaling binnen de gestelde betalingstermijn achterwege blijft, zal opdrachtnemer een aanmaning sturen. Indien betaling achterwege blijft binnen de in de aanmaning gestelde termijn kan opdrachtnemer, met een beroep op de onzekerheidsexceptie, zijn werkzaamheden opschorten, ook voor andere opdrachten van opdrachtgever dan waarop de onbetaalde declaratie betrekking heeft. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventueel uit een dergelijke opschorting voortvloeiende schade. Opdrachtnemer is verder gerechtigd alle stukken, al dan niet met betrekking tot de opdracht waarop de onbetaalde declaratie betrekking heeft, onder zich te houden tot op het moment dat betaling heeft plaatsgevonden.

11.3 In geval van liquidatie, (dreigend) faillissement of surséance van betaling van opdrachtgever zullen de verplichtingen van opdrachtgever direct opeisbaar zijn.

11.4 Door opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

11.5 Alle in redelijkheid daadwerkelijk gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke (incasso)kosten, die opdrachtnemer maakt als gevolg van de niet-nakoming door opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen ten laste van opdrachtgever.

11.6 Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van opdrachtgever naar het oordeel van opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is opdrachtnemer gerechtigd van opdrachtgever te verlangen, dat deze onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door opdrachtnemer te bepalen vorm. Indien opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te stellen, is opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten, de (verdere) uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en is al hetgeen opdrachtgever aan opdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is, direct opeisbaar.

 

  1. Opzegging

12.1 Opdrachtgever en opdrachtnemer kunnen te allen tijde tussentijds de overeenkomst opzeggen indien één van hen van mening is dat de opdrachtuitvoering niet meer kan of hoeft plaats te hebben conform de opdrachtbevestiging en eventuele latere additionele opdrachtspecificaties, dan wel voortzetting van de werkzaamheden in redelijkheid niet meer van opdrachtnemer kan worden gevergd. Onder dit laatste geval dienen liquidatie en faillissement van opdrachtgever in elk geval te worden gerekend.

12.2 Tussentijdse opzegging dient schriftelijk en gemotiveerd aan de wederpartij te worden medegedeeld. Indien de partij die opzegt dit nalaat, kan de wederpartij de opzegging schriftelijk bevestigen.

12.3 Zegt opdrachtnemer de overeenkomst op dan draagt zij ervoor zorg dat opdrachtgever daarvan zo min mogelijk nadeel ondervindt.

12.4 Zegt opdrachtgever de overeenkomst op dan behoudt opdrachtnemer aanspraak op betaling van de declaraties voor tot dan toe verrichte werkzaamheden.

 

  1. Aansprakelijkheid

13.1 Opdrachtnemer zal zijn werkzaamheden naar beste kunnen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap verrichten en daarbij de zorgvuldigheid in acht nemen die van hem kan worden verwacht.

Deze verplichting heeft het karakter van een “inspanningsverplichting”, omdat het bereiken van het beoogde resultaat niet kan worden gegarandeerd.

13.2 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor vorderingen van derden wegens schade die veroorzaakt is doordat opdrachtgever aan opdrachtnemer onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, tenzij opdrachtgever aantoont dat de schade op generlei wijze verband houdt met verwijtbaar handelen of nalaten zijnerzijds dan wel veroorzaakt is door opzet of grove schuld van opdrachtnemer.

13.3 De wettelijke aansprakelijkheid van opdrachtnemer uit hoofde van enige overeengekomen leverantie van goederen of diensten is beperkt tot het met de opdracht gemoeide bedrag. Bij opdrachten die een langere looptijd hebben dan een half jaar, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes maanden.

 

  1. Eigendommen

Wanneer eigendommen van opdrachtgever zijn toevertrouwd aan opdrachtnemer, dan moet dezelfde zorg aangewend worden als voor diens eigen zaken. Opdrachtgever draagt echter onverminderd dit gegeven het risico voor zijn eigendommen. Indien hij bedoeld risico gedekt wil zien, dient hij voor eigen rekening voor een passende verzekering zorg te dragen.

 

  1. Toepasselijk recht

Op alle overeenkomsten tussen opdrachtgever en opdrachtnemer waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is Nederlands recht van toepassing.

 

  1. Wijziging van voorwaarden

Opdrachtnemer is bevoegd wijzigingen in deze voorwaarden aan te brengen en opdrachtgever hier tijdig schriftelijk over te informeren indien dit van toepassing is op de aangenomen of aan te nemen opdracht.

 

  1. Vervaltermijn

Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingrechten en andere bevoegdheden van opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens opdrachtnemer in verband met het verrichten van werkzaamheden door opdrachtnemer in ieder geval na één jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.